wtorek, 11 sierpnia 2015

Półmetek lata 2015.

Szczerze mówiąc, planowałam zrobić takie ogólnikowe first impressions z tego sezonu. Problem polega tylko na tym, że nadrobiłam wszystko do najnowszych odcinków przedwczoraj, gdy praktycznie wszystko znajduje się już na (prawie) półmetku. Czemu by więc nie wyruszyć na nostalgiczną przygodę i wrócić do starych, dobrych półmetków sezonowych? Tym razem, w wersji zwięzłej i przystępnej, jak wszyscy lubimy. Może poczujecie jakąś inspirację do oglądania czegoś z poniższych, a oprócz tego, we wrześniowym podsumowaniu łatwiej będzie porównać wszelkie zmiany.

PS To tylko ja, czy ten sezon jest naprawdę tak generalnie brzydki wizualnie i ubogi w dobre openingi/endingi.

PS2 Czego znowu nie oglądam, a bardzo powinnam?

PS3 Dwa skriny są ze streama, bo ogarnęłam, że zapomniałam ich zrobić już po usunięciu odcinka z dysku i tylko to mi zostało, przewiduję specjalne nagrody po odgadnięciu które to skriny.

20. Ranpo Kitan: Game of Laplace
Progres: 6/...
Pros: w swojej nieopisanej głupocie, to jest jeszcze bardzie niemożliwie do określenia zabawne
Cons: absolutnie wszystko, prócz openingu i endingu
Hiyowa rekomendacja: dla spragnionych śmiesznego edgy gówna

19. Monster Musume no Iru Nichijou
Progres: 5/12
Pros: yyy animacja
Cons: to jest nieśmieszne, sztampowe, przewidywalne, irytujące, powtarzalne i zwyczajnie nudne
Hiyowa rekomendacja: dla fetyszystów z gównogustem
18. Arslan Senki TV
Progres: 18/24
Pros: już chyba nic, może ładny ending
Cons: wszystko, poczynając na bezsensownych śmierciach, poprzez paskudne 3G, kończąc tuż po irytujących postaciach
Hiyowa rekomendacja: brak
17. God Eater
Progres: 4/13
Pros: soundtrack, relatywnie ładne tła
Cons: rozwlekanie nieistotnych wątków na kilka odcinków, …wolny pacing (czołgający się), strasznie nachalny fanserwis, jak na ufotable, wyjątkowo słaba animacja, mnóstwo CGI, proste tła, wyblakła kolorystyka i dość brzydkie chara designy
Hiyowa rekomendacja: brak

16. Fate/kaleid liner Prisma Illya 2wei Herz!
Progres: 3/10
Pros: niezłe żarty sytuacyjne, tona nawiązań do reszty uniwersum (pewnie ładne walki, chociaż dotychczas żadnej nie było)
Cons: yuri fanserwis dla pedofili, który mi osobiście odbiera jakąkolwiek przyjemność z, skądinąd, całkiem zabawnego seansu
Hiyowa rekomendacja: dla fanów poprzednich sezonów

15. Shimoneta
Progres: 6/12
Pros: śmieszkowy zamysł fabularny, niektóre gagi
Cons: wszystko fajnie, tylko mnie to nie bawi, a często raczej brzydzi (pomimo bycia wyjątkowo tolerancyjną w kwestii niewybrednych żartów)
Hiyowa rekomendacja: no niby można picknąć, jeśli kogoś to bawi

14. Aoharu x Kikanjuu
Progres: 6/12
Pros: snuję dziwny endżojment z seansu, sama nie wiem czemu, lekkie toto w odbiorze
Cons: irytująca protagonistka, przesadny dramatyzm
Hiyowa rekomendacja: z braku laku można obejrzeć
13. Charlotte
Progres: 6/13
Pros: schludna animacja i ładne chara designy (choć jak na P.A. Works i tak słabo, porównajcie to chociażby do Asukary), genialny pierwszy odcinek, opening
Cons: zmarnowany potencjał protaga, Drama™is coming
Hiyowa rekomendacja: póki co, dla Keyfagów pewnie za mało smutno, a dla reszty… przesadnie dramatyczne toto

12. Ore Monogatari!!
Progres: 18/24
Pros: oborzejakietosłodkie.jpg
Cons: im dalej w las, tym bardziej te podchody głównej dwójki zaczynają być irytujące i ma się im ochotę przyłożyć
Hiyowa rekomendacja: komuś z niskimi wymaganiami do romansideł na pewno się ogromnie spodoba

11. Junjou Romantica 3
Progres: 5/12
Pros: wincyj pedałów yay
Cons: jak zwykle, yaoi hands i ogólnie brzydkie chara designy
Hiyowa rekomendacja: nie wiem czy fankom poprzednich serii w ogóle trzeba przypominać o trzeciej
10. Akagami no Shirayuki-hime
Progres: 6/12
Pros: sympatyczna protagonistka, całkiem ładna grafika, sporo niezobowiązującego endżojmentu
Cons: potwornie nierówny pacing, raz wszystko dzieje się zdecydowanie za szybko, raz ciągną coś cały odcinek, naiwni bohaterowie
Hiyowa rekomendacja: nieco lepsze to od Ore Monogatari!!, w sumie dość przyzwoity romans z nieco hermetycznym humorem, w tym sezonie chyba najlepszy, ale poważnie nie ma nic innego

9. Rokka no Yuusha
Progres: 6/12
Pros: KRÓLICZA KSIĘŻNICZKA (wszyscy nią skrycie jesteśmy), fantastyczny odcinek piąty, nieskomplikowana, ale logiczna linia fabularna, generalnie znośne postacie, które czasem nawet nie zachowują się bezsensownie, ogólnie niezła przygodówka fantasy i już
Cons: pełno CGI, głupie chara designy, protag jest typowym protagiem z tym, że relatywnie przydatnym (ale równie naiwnym co każdy inny MC)
Hiyowa rekomendacja: zaskakująco dobra rozrywka, spodoba się albo nie, polecam sprawdzić

8. Durarara!!x2 Ten
Progres: 6/12
Pros: no wincyj DRRR no
Cons: …ale imho to najsłabszy dotychczasowy sezon, nie dzieje się nic ciekawego, humor jakby umarł, za dużo patosu, za mało absurdu i szaleństwa pierwszej serii i przede wszystkim, to jest tak cholernie brzydkie, że wszystkie poprzednie odcinki wydają się piękne niczym zachód słońca na Santorini
Hiyowa rekomendacja: that said, fandom DRRR zeżarłby wszystko co im rzucą, więc wszyscy oglądają

7. Working!!!
Progres: 6/13
Pros: wy już wiecie co, no nie
Cons: nieporadność wiadomo-których-postaci jest czasem aż frustrująca
Hiyowa rekomendacja: obviously must watch dla fanów uniwersum, chociaż Workinga chyba nie da się nie lubić

6. Gangsta.
Progres: 6/12
Pros: w miarę realistyczne przedstawienie realiów mafii, niemożliwi do niepolubienia protagoniści, catchy opening, fajny soundtrack, nieskomplikowane i przyjemne
Cons: czasem 3deep5me i przede wszystkim, bije oszczędnością z każdego kąta, strasznie brzydka animacja
Hiyowa rekomendacja: da się obejrzeć, endżojuję umiarkowanie

5. Shokugeki no Souma
Progres: 17/24
Pros: wiele razy już polecałam wam Shokugeki, zresztą jest na tyle popularne, że pewnie i tak oglądacie
Cons: odcinki o robieniu kaarage były wyjątkowo nudne
Hiyowa rekomendacja: jest


4. Prison School
Progres: 5/12
Pros: chryste panie, jakie to jest genialnie śmieszne, MonMusu, tak się robi bajki o cyckach
Cons: czasem przydałby się jakiś bardziej podniosły soundtrack, byłoby jeszcze śmieszniej (jak w Shokugeki, Staff umiał przy jednym, więc czemu nie przy tym)
Hiyowa rekomendacja: jak najbardziej (chyba, że jesteście jakoś skrajnie pruderyjni tudzież wasza ulubiona bajka w tym sezonie to MonMusu)

3. Non Non Biyori Repeat
Progres: 6/12
Pros: nie lubicie moedziewczynek? Non Non Biyori na pewno polubicie, tutaj nawet wyprawa do sklepu z cukierkami jest genialnym i ekscytującym odcinkiem, obfitującym w momenty zarówno urocze, jak i zabawne, nyan passu!
Cons: wychodzi tylko jeden odcinek tygodniowo
Hiyowa rekomendacja: o tak

2. Gakkou Gurashi!
Progres: 5/12
Pros: hehe szkolne życie hehe
Cons: oprócz pierwszego odcinka, dość słaby soundtrack (lub jego prawie zupełny brak)
Hiyowa rekomendacja: hehehe
1. Gatchaman Crowds Insight
Progres: 6/12
Pros: ludzie, to są Gatchamany, ten soundtrack (zachowano kilka starych utworów, ale progresywnie dodają też nowe), ci bohaterowie, te plottwisty, szaleństwo, kolorystyka, chara designy, Hajime-ssu, serio, serio trzeba tłumaczyć
Cons: kolorystyka Gel-chan jest straszna, poważnie
Hiyowa rekomendacja: jeśli nie oglądaliście pierwszego sezonu, to zdążycie to zrobić w jeden dzień (potwierdzone w praktyce), cała reszta wiernych fanów czekających od dwóch lat (jak ja sama) na pewno od dawna już ogląda

5 komentarzy:

  1. ,,dla fetyszystów z gównogustem"
    Super, jestem fetyszystą z gównogustem :P
    Jeśli chodzi o komedie ecchi to Monster Musume są naprawdę dobre.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o komedie ecchi, to taki Golden Boy jest naprawdę dobry. MonMusu naprawdę nie.

      Usuń
  2. W tym sezonie nie ma dobrych openingów, to nie tylko Ty. Ja też.
    Dobrych bajek też brak. O perełkach można pomarzyć.

    Potraciłam już wszystkie zęby z tej próchnicy, ale Ore Monogatari! wciąż zachwyca mnie swoją naiwnością, prostotą, przewidywalnością i… kawaii. Jest jakie jest, ale chyba potrzebowałam jakiejś takiej irytująco-przeuroczej serii. Niegdyś byłam nawet na bieżąco z mango, ale przez niedobór różu już nie było tak słodko, a co za tym idzie - utraciło największy atut i dałam sobie spokój. Na szczęście w bajce różu nie szczędzą <3
    SUKIII DAAA!

    Mówisz, że Prison School jest śmieszne? Może nawet bym zaczęła. Bajki o cyckach zazwyczaj są irytujące, ale Hiyowa rekomendacja…

    OdpowiedzUsuń
  3. Z tego sezonu polecam jeszcze zobaczyć Gate.
    Co do screenów ze streama to zgaduję że Shokugeki i Junjou Romantica.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Planowałam raczej picknąć Overlorda, bo dość zaufane źródło twierdzi, że Gate jest mocno przeciętny, ale skoro rekomendujesz, to może faktycznie rzucę okiem chociaż na pierwszy odcinek.
      A zgadujesz poprawnie, w nagrodę zostajesz czytelnikiem miesiąca, gratulacje.

      Usuń